2 Haziran 2011 Perşembe

Hoşgörü

Sevgili takipçilerim,
Tüm yayınlananlar tarafıma aittir, ama hangi tarafıma diye burada belirtmeyeceğim. Belki duygusal yazdıklarım sol tarafıma ait olabilir ki, bu sizi ne kadar ilgilendirir o da ayrı tartışma götürür. Zaten tartışma, götürdüğü için, bize tartışmamamız gerektiği taa küçüklüğümüzden beri söylenegelmektedir. Tartışmayın, yoksa götürürler... Ya da evrilmiş bir deyişle susun ki götürmesinler! Götürülenlerin bazılarının geri gelmediği, bazılarının ise geri gelemeyecek şekilde götürüldüğü acılarımız vardır. Efenim bu derin bir mevzu olmakla birlikte yazana zarar veren bir konudur. Niye böyle şeyler düşündüğüm, ellerimi aşağıdan kavuşturarak "evet ve sepet efendim" gibi cümleler niye kuramadığım konusunda kendimi yeterince tokatlayamadığımdandır... Evet belki de biraz da bundandır sol yanımın daha bir özgür oluşu... Siz bana aldırmayın okuyun, bu sayfalarda beğendiğiniz bir şey varsa alın kullanın ben de öyle yapıyorum. Kaynak göstermek tutuklanmayı çoğaltır. Efenim özgür ülkeler varmış, oralarda kaynak gösteriyorlarmış, yok istediğin gibi düşünüp yazabiliyormuşsun; geçiniz... O bizde de var; kağıt üstünde... Hangi kağıdın üstünde hatırlamıyorum zevzekliğini bu kez yapmayacağım çünkü bu kağıdı biliyorum ve üstüne espiri yapmayacak kadar da saygılıyım: Anayasa... Madde 25 der ki: Herkes düşünce ve kanaat özgürlüğüne sahiptir. Saf saf inanalım diye de şöyle devam eder: "Her ne sebeple olursa olsun, kimse düşünce ve kanaatlerinden ötürü kınanamaz, suçlanamaz... (Yok yavv... Sen copu biliyon mu copu?)
Benim düşüncelerim kullanılabilir veya yayınlanabilir. Ya da insanlar diledikleri gibi davranabilirler. Hoşgörü budur. Hoşgörüden bahsediyorum, hoş sizi görmüyorum ya neyse! Ama evrende bir yerdesiniz bunu biliyorum. Bunu biliyor olmak bile bizi biz yapar ve bu duygu hepimize yeter diye düşünüyor, herkesi saygı ve sevgiyle hoşgörüyorum. Son laf: Heyy bir de sen, evet evet sen. Sağa sola bakma salak. Senin de burada olduğunu bilmek var ya asıl beynimi kemiren ceza bu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder